Digita mahdollistaa
EN

Tarkista tietosi tulevaisuuden televisiosta: 4 faktaa hybridi-tv:stä

Hybridi-tv yhdistää tv:n, radion, sosiaalisen median ja netin mahdollisuudet, ja kokonaisuus on enemmän kuin osiensa summa. Rohkeimmat tarttuvat vuorovaikutteisen television kaupallisiin mahdollisuuksiin juuri nyt. Digitan liiketoiminnan kehityspäällikkö Jenna Brand listasi asiat, jotka jokaisen tulevaisuuden televisiosta kiinnostuneen tulisi tietää. 

1. Punaisen napin takana, 18 kanavalla

 

Hybridi-tv toimii antenniverkkoon kytketyissä televisioissa, joissa on nettiyhteys ja Hybridi-tv-ominaisuus (HbbTV). Jo nyt merkittävässä osassa Suomessa myytävistä televisioista on Hybridi-tv-ominaisuus, vaikkei sitä erikseen mainittaisi. Hybridi-tv:n sovellukset aukeavat 18 kanavalla kaukosäätimen punaista nappia painamalla.

2. Yli 100 000 televisiota kytketty hybridiin

 

Hybridi-tv-palveluiden pariin on Suomessa kytketty jo yli 100 000 televisiota. Digitan arvioiden mukaan vuonna 2020 Hybridi-tv-palveluiden parissa tulee olemaan miljoona televisiota. Laitekannan uudistuessa Hybriditelevisioiden määrä tulee kasvamaan jatkuvasti.

3. Mainostajalla päivittäin 3 tunnin ajan mahdollisuus aktivoida kuluttajia

 

Suomalaiset katsovat televisiota noin kolme tuntia päivässä: mainostajalle hybridi-tv tarjoaa mahdollisuuden vuorovaikutukseen kuluttajan kanssa tuon kolmen tunnin ajan. Televisio kokoaa edelleen suuret massat merkityksellisten hetkien ajaksi yhteen ja hybridi-tv:n mahdollisuudet korostavat yhteisöllisyyden kokemusta entisestään. Television parissa vietetty ruutuaika sitouttaa katsojaa voimakkaammin kuin nettivideoiden katsominen ja keskittyminen on intensiivisempää kuin nettisurffailussa.

4. Jopa 4% katsojista aktivoitui toimintaan

 

Digitan hybridi-tv:n ensimmäisissä uusista mainontaratkaisuista on saatu erittäin positiivisia tuloksia. Aktivoitumisprosentti oli suurimmillaan ilta-aikaan primetimessa: jopa 4 prosenttia mainosbannerin nähneistä aktivoitui painamaan kaukosäätimen nappia, ja sai näin itselleen ilmaiskupongin. 4% click-ratea voidaan pitää erittäin korkeana verrattuna esimerkiksi nettimainonnan tehokkuuteen.

Hybridi-tv:n palvelut ja toiminnot kehittyvät kovaa vauhtia, joten mukana kannattaa olla nyt.

 

Lue lisää Digitan, R-kioskin ja Sanoman uusista, interaktiivisista mainontaratkaisuista:

KLIK! DIGITA, R-KIOSKI JA SANOMA TEKIVÄT MAINONTAA, JOKA SAI KULUTTAJAN LIIKKEELLE

Hybridi-tv: Case Idols Suomi

Digita lanseerasi syksyllä 2017 hybridi-tv-katsojille aimo annoksen extraa Idols-sovelluksen myötä.

Lue koko tarina

Klik! Digita, R-kioski ja Sanoma tekivät mainontaa, joka sai kuluttajan liikkeelle

R-kioski ja Sanoma testasivat yhdessä Digitan kanssa tv-mainonnan uutta ratkaisua erinomaisin tuloksin.

Lue koko tarina

Porohävikki kuriin uusilla seurantalaitteilla – talven kokeilu tuotti rohkaisevia tuloksia

Lue koko tarina